حسن روحانی هند روحانی در دیدار با "مودی":

با حضور داعش در عراق و افغانستان منطقه با شرایط بسیار ناگواری روبه‌رو است

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور گفت: متأسفانه کشورهای عراق و افغانستان دچار یک بحران امنیتی شده‌اند و با حضور گروه‌هاى تکفیری همچون داعش در این کشورها منطقه با شرایط بسیار ناگواری روبه‌رو شده است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در دیدار با "نارندرا مودی" نخست‌وزیر هندوستان، بر توسعه روابط دو کشور و افزایش همکاری‌ها تأکید کرد.

وی روابط دو کشور را صمیمانه و تاریخی توصیف کرد و اظهار داشت: امیدواریم این دیدار پایه‌گذار حرکتی سریع و رو به جلو در روابط بین دو کشور باشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آثار حرکت پرشتاب روابط بین دو کشور در ماه‌های گذشته به‌خوبی نمایان شده و حضور جنابعالی به‌عنوان نخست‌وزیر هند فرصتی مغتنم برای توسعه روابط فی‌مابین می‌باشد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به درخواست هند جهت توسعه بندر تجاری چابهار و همچنین پیوستن هند به پروژه کریدور شمال به جنوب، ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه منعی برای توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی با هند ندارد.

وی بر آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با هند در سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت، گاز و همچنین توسعه بندر چابهار، توریسم، همکاری‌های بخش‌های خصوصی دو کشور به‌ویژه در حوزه‌های علمی و فناوری تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نقش ایران و هند در مبارزه با تروریسم در منطقه بسیار حساس است، به شرایط ناگوار مردم یمن اشاره کرد و گفت: متأسفانه در کشور یمن شاهد کشتار زنان، کودکان و نظامیان هستیم.

حجت‌الاسلام روحانی نقش ایران و هندوستان در منطقه برای حفظ ثبات و همچنین مبارزه با تروریسم را نیز مهم دانست و گفت: همکاری دو کشور نه تنها در زمینه‌های تجاری و اقتصادی، بلکه برای ریشه‌کن کردن تروریسم در منطقه بسیار ضروری است.

وی در این دیدار که در حاشیه اجلاس مشترک گروه بریکس و سازمان همکاری‌های شانگهای برگزار شد، به رواج افراط‌گری و خشونت در منطقه طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: متأسفانه کشورهای عراق و افغانستان دچار یک بحران امنیتی شده‌اند و با حضور گروه‌هاى تکفیری همچون داعش در این کشورها منطقه با شرایط بسیار ناگواری روبه‌رو شده است.

همچنین "نارندرا مودی" نخست‌‌وزیر هند نیز در این دیدار با تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه حسن روحانی در رهبری و راهبردی برای شناسایی و خشکاندن ریشه‌های تروریسم در منطقه و همچنین برقراری ثبات و امنیت، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم تروریسم شک و شبهه‌ای در خصوص اسلام و مسلمانان در جهان ایجاد نماید.

وی افزود: ایران، هند و کشورهای همسو باید با توجه به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در دفاع از بشریت و جهان عاری از خشونت با یکدیگر همکاری نمایند.

در این دیدار همچنین بر توسعه روابط علمی و دانشگاهی، همکاری هنرمندان دو کشور، توسعه گردشگری و تسریع در روند صدور روادید تأکید شد.

انتهای پیام/*

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :